Tiende dag

7 mei 2019 - Mombuey, Spanje

Hallo allemaal, enkel gaat beter maar nog niet optimaal .De Camino gaat voor 87 km door de bergen met de hoogste top 1390 meter afstanden van  meer als 20 km per route naar slaapplaatsen. Het weer in de bergen is zeer slecht met regen die kan overgaan in natte sneeuw. Het is de mensen die geen extra warme kleding hebben en geen berg ervaring  afgeraden deze tocht te maken. Ik heb mij door de taxi af laten zetten in Puebla de Sanabria waar ik op de trein stap naar Ourense.

Hier is de slaapplaats in een oud klooster, moet erg mooi zijn.

Morgen ga ik verder met de verkorte route, ben dus een week eerder bij mijn Marianneke. Na bijna twee weken in je eentje begin je het thuisfront wel te missen ook al ontmoet je zoveel mensen van verschillende nationaliteiten. Van nacht bijvoorbeeld waren in de overnachtinplaats een chinees een duitser en een Oostenrijker. De overnachtingen zijn uitstekend er zijn van die verhalen over de bedmeit enz. die overnachtingen die ik heb gehad waren schoon.

Ourense heeft een mooi oud centrum met natuurlijk een kathedraal en een plaza de Major.

Morgen verder lopen ongeveer 19 km richting Santiago. Een leuk gebied wat toeristische is dan de gebieden  hiervoor.

Ik hoop dat de foto's ook meekomen.

Fijne avond en tot morgen

1. Betty Bouwhuizen:
    7 mei 2019
    Sterkte en wat je mis loopt daar niet, hoop je gauw te zien Betty en Peter
  2. Betty Bouwhuizen:
    prachtige foto,s
  3. Magda Broens-Voeten:
    Veel loopplezier, morgen.
  4. Jan Van oers:
    7 mei 2019
    Je tocht gaat niet over rozen, de ene tegenslag na de andere.
    Niettemin het gaat je lukken Santiago te halen!
    Groetjes van ons
  5. Lucie Blommerde:
    Succes morgen.
  6. Dick Ringelberg:
    7 mei 2019
    Mooi Nico, weer een stukje opgeschoten. En onderweg, wat zie je daar behalve kerken?
  7. Ger en Rie:
    7 mei 2019
    Heel goed van je dat je de reis gaat inkorten en je hebt toch mooie ervaringen opgedaan. Foto's komen ook goed binnen hoor. En Santiago ga je dan zeker toch halen. Groetjes van ons 2
  8. Rien van Dorst:
    7 mei 2019
    Een stukje railaway is ook mooi denk ik. En gaat sneller. Groetjes R&M.
  9. John en Annie:
    7 mei 2019
    Marianneke zal blij zijn en ja dat zijn stevige routes door de bergen. Nico succes en geniet van de mooie natuur
  10. Jan en Ria Wiegers:
    8 mei 2019
    We beschikken weer over WiFi. We kunnen dus nu weer reageren op jouw verhaal. Zo te lezen valt het niet mee en heb je heel wat obstakels te overwinnen. Maar we gaan er van uit dat je de eindstreep zal halen en kan zien dat ze de grote klok luiden. Veel succes zonder problemen. Groetjes Jan en Ria
  11. Frans en Lina Veele:
    8 mei 2019
    Nico succes jongen. De eerste dagen hebben wij gemist, wij dachten dat we een e-mail zouden ontvangen. Nu via google je reisverslagen gevonden en gelezen. Super man.
  12. Tamara:
    8 mei 2019
    Heel veel sterkte en succes morgen
  13. Klaas en kitty:
    8 mei 2019
    Niek, deze ervaring zal je altijd bijblijven. De mooie en de minder mooie. Succes voor de volgende dagen. Hopelijk geen pech meer.
  14. Clazien Marijnissen:
    9 mei 2019
    Succes voor de volgende dagen en gauw tot zien Henk Clazien