Weer thuis

13 mei 2019 - Etten-Leur, Nederland

Beste volgers,

Helaas weer thuis uit Spanje 12 dagen eerder dan gepland. De reden weten jullie een verzwikte enkel. Maar ik zou het niet gemist willen hebben. Ik heb 214 km gelopen door een prachtige natuur en veel mensen ontmoet van verschillende nationaliteiten.

De eerste week was het weer goed, 's morgens koud maar later op de dag aangenaam weer om te lopen. De tweede week heeft het heel veel geregend met een lage temperatuur. De reden hiervan is ook dat ik drie gedeelte door de bergen heb overgeslagen, ik had niet de juiste warme kleding bij mij, boven in de bergpassen zou sneeuw kunnen vallen. Mensen met geen ervaring in de bergen werd deze tocht afgeraden.

Later hoorde ik dat 12 mensen door de hulpdiensten opgehaald zijn.

Ik heb heel mooie steden bezocht, Salamanca, Orense, Zamorra. en veel provincie stadjes. Een ding wat tegen viel waren de dorpen, deze zijn ontvolkt, je kan er niets kopen je moet er goed voor zorgen dat je proviand in voorraad hebt anders zat je zonder eten.

In Cea heb ik een huisartsechtpaar uit Amersfoort ontmoet, mijn enkel bekeken en geadviseerd om meteen te stoppen, enkel was opgezet en vuurrood. Hiervoor was mijn enkel al ingetaped. Ik heb het advies opgevolgd en heb vervoer naar Santiago geregeld.

De aankomst in Santiago was een grote tegenvaller, het regende pijpenstelen en de ontvangst was niet zoals ik verwacht had. Normaal zou er een ontvangst zijn in de kathedraal met het opnoemen van de Pelgrims die zijn aangekomen. De kathedraal was gesloten en voor de rest gebeurde er niets.

Nou volgers dat was het dan mijn laatste berichtje, bedankt voor jullie reacties .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Hollestelle:
    13 mei 2019
    Welkom thuis Nico. Toch een top prestatie en een ervaring rijker.
  2. Jan Van oers:
    13 mei 2019
    Het is zeker een mooi avontuur geweest! Beterschap met de enkel.
    Groetjes van ons.
  3. Lucie Blommerde:
    13 mei 2019
    Welkom thuis ,een ervaring rijker en mooie mensen ontmoet mag je trots op zijn.
  4. An van den Nieuwenhuijzen:
    13 mei 2019
    Fijn dat je weer thuis bent en dat je ondanks de pech die je had terug kunt kijken op een mooie reis dat pakt niemand je af. Beterschap met je enkel.
  5. Christien:
    13 mei 2019
    Beste Nico, kom vlug weer bij Achilles trainen voor je volgende uitdaging. Beterschap en tot snel.
  6. John en Annie:
    13 mei 2019
    Hey Nico fijn dat je weer thuis bent en hopelijk gaat het goed met je enkel. Over enkele weken komen wij elkaar weer tegen bij Achilles als het goed is. Jammer dat Sanitiago zo tegenviel. Wij hebben nog een paar wandelingen voor de boeg. Groetjes Annie en John
  7. Lisza en Peter:
    13 mei 2019
    Nico....alle ervaringen en alles wat je gezien hebt, pakken ze je niet meer af. Tis jammer dat je zoveel pech hebt gehad, maar de beslissing om terug te keren, is volgens ons wél de beste geweest. Welkom thuis! ( beterschap met je enkel 🍀)
  8. Vanja:
    14 mei 2019
    Welkom thuis Nico. Het was leuk om je te mogen volgend op deze mooie reis.
  9. Rien van Dorst:
    14 mei 2019
    Welkom thuis Nico en beterschap! Jammer van de tegevallers, helaas is niet alles te voorzien . Groetjes. 👏
  10. Maja boeren:
    14 mei 2019
    Lieve Nico ik ben blij dat je weer thuis ben is maar niks daar in je uppie tot gauw 🥰
  11. Tamara:
    14 mei 2019
    Welkom thuis Nico. Iig een prachtige ervaring rijker.
  12. Klaas en kitty:
    14 mei 2019
    Nico fijn dat je weer thuis bent hoop dat de enkel snel geneest maar doe er rustig aan mee
    Weet er alles van uit voetbal tijd duurt een tijdje voordat alles genezen is
    Groetjes Klaas en Kitty
  13. Rinus Oosschot:
    15 mei 2019
    helaas Nico, maar je bent in Santiago geweest en wel licht 'n kaarsje op gestoken. We hopen je gauw weer te zien. groetjes Annie en Rinus
  14. Jan en Ria Wiegers:
    15 mei 2019
    Nico een ervaring rijker. Jammer dat het zo gelopen is, maar gezondheid gaat voor. Marian zal blij zijn dat je weer thuis bent en straks nog samen met de caravan op pad. Wij zijn nu in Moissac en het is hier prachtig weer. Volgende week gaan we naar de Provence. Jan en Ria